Olisipa ollut mahdollista tulla tänne vasta vaikka tänään. No, nyt on täällä saanut arvokasta treeniä 250m radalla. Valitettava fakta taitaa olla, että Falun sopii paremmin takaa-ajoharjoitteluun kuin nopeusharjoitteluun, jossa maksiminopeuden saavuttaminen suorituksessa olisi tärkeää. Se siitä.
Tänään oli ihan kelpo harjoitus. Kolme vetoa, jotka joka kerralla pitenivät kierroksen välityksen pienentyessä aina eturattaan piikin verran. Kolmenkin kierroksen vedossa vauhti pysyi 60kmh tuntumassa. Ehkä pienen pykälän alle. Matkavauhtia siis löytyy omaan tasoon verrattuna ihan kelvosti.
Tein myös kolme starttia. Kelvoilta tuntuivat. Toisaalta tuo on niin kovin herkkää hommaa, että siitä ei pelkällä tunteella selviä. Startti tulee olemaan torstaina ratkaiseva oman hyvän ajan kannalta. Mikäli ekalla kierroksella saadaan kierrosaika painettua 20" tuntumaan on lupa odottaa hyvää ajoa.
Huomenna ohjelmassa on viimeiset harjoitukset radalla. Pari lentävää vetoa ja starttia, joiden perusteella lopullinen välitysvalinta myös tehdään. Ajaminen itsessään tuntuu hyvältä useammallakin välityksellä, joten startin optimoinnin kautta mennään.
MM-kisoissa suurin mielenkiinto lienee joukkuetakaa-ajoissa ja omniumissa. Miesten puolella joukkuetakaa-ajossa odotellaan uutta maailmanennätystä ainakin Briteiltä, mutta asiantuntijat radalla puhuivat myös Australian mahdollisuuksista rikkoa vanha ennätys. Omniumissa lähtölista on myös melko huikea; Elia Viviani, Mark Cavendish, Fernando Gaviria, Lasse Hansen, Jasper De Buyst....
Huomenna lisää spekulointia kisoista, kun starttilistat julkaistaneen aamuisen lisenssikontrollin jälkeen.
Ketju poikki,
-M
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti