Mitäkähän sitä sitten satuilisi. Ei oikein irtoa juttu tällä erää taas. Aloitetaan siis kuvalla:
Matkatessa oli kampi ottanut aavistuksen osumaa ja tästä johtuen Dura-Acen 144mm/5 standardi on tällä hetkellä 144mm/4. Tuo 20% rattaiden kiinnitys- ja tukipisteistä, joka tällä hetkellä siis puuttuu on aavistuksen huono homma. Kyllähän sitä neljällä rattaanpultilla ajelisi menemään, mutta tuon yhden tukipisteen puuttuminen aiheuttaa sen, että ratas joustaa sivulle. Torontosta koitettiin internetin välityksellä etsiä uutta kampisettiä, mutta kaikki kaupat valittelivat, että joutuvat tilaamaan keskusvarastolta kyseisen setin. Tällä hetkellä siis mennään aavistuksen kärsineellä kulkineella. Oli tosin eka kerta koskaan, kun matkatessa on mitään hajonnut!
Aikaeroa Suomen ja Toronton välillä on seitsemän tuntia. Melko kivuttomasti sujunut siirtymä tähän aikaan johtuen hyvin valituista lennoista sekä pienistä valmisteluista kotosalla kisareissua edeltäneen pariviikkoisen aikana. Ekaa kertaa kilpailemassa siten, että aikaeroa enemmän kuin +-2h, joten ihan en vielä osaa sanoa vaikuttaako suorittamiseen. Tämän kisareissun ensisijainen tarkoitus on hakea ajo alle ennen EM-kisoja, mutta toisena tärkeänä oppina on tuo aikaerorasitus ja siihen tottuminen. Keväällä on kuitenkin mahdollista maailman cupia siten, että kello siirtyy vielä pari tuntia enemmän + -suuntaan ja toisaalta jos voitamme paikan MM-kisoihin ensi keväälle, ja tulen sinne valituksi, siirtyy kello viisi tuntia itäiseen suuntaan. Eli vaikka ollaan amatöörejä pitää asiat silti koittaa tehdä mahdollisimman hyvin ja ennakoida tulevaa!
Ennakoidaanpas nyt hiukan sitten lähitulevaa. EM-kisat kolmen viikon kuluttua. Kisapäiväkin muuttui torstaista keskiviikolle. Eli 21.9 EM-kilsa. Vielä on aikaa.
Lähempänä lähitulevassa on ylihuominen kilsa. Tätä ei ole sinänsä hauska sanoa ääneen (joten parempi kirjoittaa), mutta en ole vielä kunnossa.
*Fyysinen olemus on hyvä. Lihasta on tullut, lähinnä lajivoimatreenin kautta, lisää aavistus, mutta rasvat on laskenut mukavan alas. Sanoisin jopa, etttä alemmas kuin ne ovat maantieaikoina olleet nuorempana.
*20-40" anaerobinen tehokin on ihan hyvällä tolalla. Pyöritys toimii suht kivasti +135rpm vauhdeissa
*Starttikierros oli leirillä hyvä ja huono. Mutta se tuntuu itseasiassa huonolta!
*40-65" ajaminen on kateissa! Tämä on ollut yleensä se vahva alue, tätä on myös treenessä tehty, mutta jostakin syystä se ei nyt vain toimi.
*Pahin ongelma on se, että huippunopeus kiihdytyksessä on kateissa! Siinä on iso ero, että saako pyörän 61kmh vai 63kmh vauhtiin. Ja tällä hetkellä ei päästä 63kmh.
Eli paketti on hajalla. Uskoisin, että perustasolla sutaisee jonkinlaisen ajan, mutta meillä on selkeä tavoite ollut, että näissä kisoissa olisi 1.05-1.05,5 välisessa tasossa siten, että aika olisi mahdollisimman lähellä tietysti 1,05. Rata SM ajoin Helsingissä 1.06,5 ,joten siihen nähden pitäisi kunnossa ollessa sisällä päästä tuohon 1,05 -tasoon.
Kilsan lisäksi ohjelmassa on perjantaina linja-ajo ja lauantaina, näillä näkymin, pisteajo. Molemmat kisapäivät siis hyvinä kisaharjoituksina, jotka taatusti auttavat matkalla kohti EM-kisoja!
Täällä kun kilpailut on paketissa välitön siirtymä Suomeen, jossa ohjelman tarkastelu ja mietintä kuinka viimeisen kahden viikon aikana saadaan kaivettua se sama draivi, henkisesti ja fyysisesti, päälle kuin mitä keväällä oli.
Kampi poikki!
-M
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti