keskiviikko 26. helmikuuta 2014

Jakso vaihtuu

Viikko 8 rataleireineen päätti kauden ensimmäisen harjoittelujakson. Treenikausi siis alkoi vasta kahdeksan viikkoa sitten, jotta aika ei kävisi liian pitkäksi talven ja kilpailutauon suhteen.

Rataleirin päätyttyä alkoi sunnuntaina ulkona ajaminen. Kelit Turun seudulla ovat vallan mainiot; tiet aavistuksen kosteita tai kokonaan kuivia, lämpötila nollan yläpuolella ja tuulta riittävän paljon. Tuuleen ajaminen on tietenkin ihan oma juttunsa, mutta sisätreeneissä kaipaa eniten tuulen ja pienten pinnanmuutosten vaikutusta ajamiseen.

Uusi ratapyörä saapui eilen. Ei se tähänkään asti ole pyörästä jäänyt kiinni, mutta edullisempien mallien saatavuusongelmien vuoksi nyt ajellaan todellisella huippupyörällä. Pyörästä lisää blogissa piakkoin ja livenä nähtävillä GoExpo-messuilla Feltin osastolla.

Kisakalenterikin on valmistumaan päin. Viime viikon perjantaina sain vahvistuksen heinäkuussa ajettaviin ratakilpailuihin Fiorenzuolaan, Italiaan. Paikkaa tuonne haettiin tammikuussa ja vajaan kolmen viikon odotuksen jälkeen tuli positiivinen päätös kilpailuihin osallistumisesta.
Kisat ovat tietenkin kovatasoiset, mutta niinhän se aina on, kun ulkomaille menee ajamaan. En aja Fiorenzuolassa 6-päivän ajojen-ohjelmaa, vaan kolme yksittäistä kilpailua. Oma ajovarmuus, ja taso, eivät ole vielä sitä luokkaa, että viitsisi järjestäjiä ahdistella kyselyillä 6-days pääjoukkoon. Huhujen mukaan sinne voi mennä pilaamaan show:ta vain kerran....

Treenit jatkuvat loppuviikon melko tiukasti. Torstaina ja perjantaina on kaksi lyhyttä harjoitusta päivään ja viikonloppuna aikomuksissa ajaa pidempää lenkkiä. Ajoseuraa vain löytyy huonosti, joka tosin johtunee myös itsestäni.

Seuraavia päivityksiä odotellen,
-M

Ei kommentteja: