Ensimmäinen harjoitusviikko on kunnialla hoidettu. Melko maltilla pitää mennä, jotta on mahdollista viikkojen kuluessa luoda myös progressiivisuutta harjoituskuormaan.
Tuleva harjoitusviikko on kutakuinkin samanlainen kuin edeltäjänsä. Välillä aina kysellään harjoittelusta ja harjoitusmääristä radalla, joten tässä nyt pieni avaava osuus omistani:
Ma: Sali, voima
Ti: 6x5km G2, aika-ajopyörällä, 70-80rpm
Ke: AP: Sali, voima & teho IP: 1,5h pyörällä, jossa 1h G1
To: 6x5km G2, aika-ajopyörällä, +110rpm
Pe: AP: Sali, teho IP: 5x300m kirit pienillä välityksillä (alamäki / myötätuuli)
La: ~3h pyörällä, jossa 2h G1 pienillä välityksillä
Su: 3h pyörällä vapaata G1-ajoa + 5x3km G2
(Kirjainlyhenteisiin G1 ja G2 löytyy täsmennystä Googlen avulla. Hakukieleksi saksa niin löytyy vielä helpommin.)
Kokonaisuudessaan treeniviikko on noin 16,5-18 tuntia, jos salilla ajatellaan kuluvaksi 1,5h verryttelyn, päiväohjelman ja venyttelyiden kanssa. Määrät ovat siis pieniä vielä, mutta nyt on hyvä muistaa, että kyseessä on vasta kauden toinen viikko. Kolmannella viikolla suurin lisäys ohjelmassa on yhden lisäharjoituksen tekeminen viikon aikana.
Neljän viikon perusharjoittelujakson jälkeen aloitan kuuden viikon ratablokin, jossa tarkoituksena ajaa myös kaksi kilpailua. Kesäkuu on sekoitus maantie- ja rataharjoituksia riippuen pitkälti kilpailutuloksista toukokuun lopussa.
Ensimmäisiä harjoitusleirejä olen laskeskellut varovasti elokuulle mikäli heinäkuussa pääsee Suomessa ajamaan ratatreeniä hyvin ulkosalla.
Vähitellen alkaa siis ajatukset kaudesta realisoitua paperille. Kilpailukalenteria ei voi vielä kovinkaan pitkälle suunnitella johtuen oikeastaan sen vajaudesta. Runko on kuitenkin selvä ja kausi rakentuu lokakuun puolivälin EM-kilpailuihin.
Ketju poikki,
-M
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti