Tänään tiistaina alkoi aavistuksen tiukempi viisipäiväinen palanen harjoitusjaksoa. Viiten päivään mahtuu viitisentoista tuntia harjoittelua, joista taitaa 14 tulla harjoitusvastuksella.
Viiden päivän tiukan ajelemisen jälkeen onkin vuorossa kauden ensimmäinen rataviikko kun suuntaan maanantaista perjantaihin ajelemaan erikoisharjoituksia puulle. Ihan mukavaa vaihtelua treeneihin tiedossa, vaikka illat ajellaankin harjoitusvastuksella perusajoa.
Radalla on tarkoitus tehdä melko monipuolinen ohjelma, jossa mukana erittäin lyhyitä suoritteita, jonkin verran anaerobisia vetoja ja muutama hapenottoa ärsyttävä veto. Kiusataan elimistöä hiukan, jotta jaksaa taas painaa kolme viikkoa harjoitusvastuksella perusajoa ennen seuraavaa rataleiriä.
Rataleireilyllä tähtäillään perustasojen ylläpitämiseen ja herättelyyn. Alkukesän kilpailuohjelma alkaa olla setviintymään päin ja näyttää vahvasti siltä, että touko-kesäkuun vaihteessa ajan kolmesta neljään ratakilpailua. Kesäkuun alkuun on jo yksi kisa varmistunut järjestäjien puolelta, jos vaikka helmikuun loppuun mennessä olisi loputkin selvillä.
Radalla ei siis miesten puolella ole aina itsestään selvää, että kilpailuihin vain mennään vaan järjestäjät käyttävät myös oikeuttaan valita kuskeja. Tämä tarkoittaa sitä, että jos et ole riittävän isolla nimellä varustettu joudut odottelemaan vahvistusta starttipaikasta pidempään.
Heinäkuulle on myös varmistunut jo yksi ratakilpailu kuin myös elokuullekin. Kilpailuohjelmaa rakennellaan jälleen ratakisojen ympärille ja näyttääkin siltä, että tänä vuonna ei ohjelmistoon mahdo kotimaisista mestaruuskilpailuista kuin aika-ajon ja maantieajon SM-kisat Hyvinkäällä.
Kisakalenteri päivittyy vähitellen, kun palaset loksahtelevat lukkoon. Onneksi tulevat kolme rataleiriä ovat jo ohjelmassa varmoja tapauksia niin on jotain mitä odotella.
Ketju poikki,
-M
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti