Tulevana viikonloppuna ohjelmassani on kaksipäiväinen Tour of Estonia. Viime vuodesta lyhentynyt etappikilpailu pitää sisällään 190km maantie-etapin Tallinnasta Tartoon, ja seuraavana päivänä 150km kierrosajon Tartossa. Kilpailut kuuluvat UCI:n Europe Tour-sarjaan, joten tuloslistan kärkinimille on tarjolla myös arvokkaita ranking-pisteitä MM-kisoihin karsimisen avuksi. Olen kilpailussa osa Suomen maantiemaajoukkuetta.
Tiistaina ja keskiviikkona sain sovelletut ratatreenini tehtyä kotioloissa, koska kymmenisen metriä sekunnissa puhallellut tuuli ei tarjonnut mahdollisuutta ajaa treenejä ulkona. Päivät siis alkoivat sisällä noin tunnin sessiolla, jonka jälkeen matka jatkui maantielle reippaan vuorovetotreenin pariin. Kiitokset vahvalle treeniavulleni!
Tänään matkailtiin Tallinnaan. Johtuen pyhäpäivästä, ja sen aiheuttamista joukkoliikenteen aikataulumuutoksista, sain kulutettua kahdeksan tuntia kotoa Tallinnaan. Samapa tuo sinänsä, kun ulkona lämpötilat lähentelee viittä astetta ja sataa. En olisi kuitenkaan ajamaan lähtenyt, koska jalkojen kylmettäminen ei kuulu suunnitelmiini näin ratakauden lähestyessä.
Ratakaudesta puheenollen päädyin tutkailemaan, maajoukkueemme kapteenin Samuel Pökälän huomautuksesta, kansallista ratakalenteria. Heinäkuussa en pääse ajamaan kansallisia ratamestaruuskilpailuja, mutta kesäkuun alussa oleva SM-Omnium saattanee kuulua ohjelmistooni. Samaan aikaan ajetaan Tsekeissä UCI GP-kilpailu, mutta osallistuminen tuonne on vielä avoinna. Lähinnä siksi, että ei jaksa liikoja matkustaa yksin, ja kun Suomesta ei muita tuonne ole lähdössä voi olla, että ajan omniumia Helsingissä. Treeniohjelma tosin siirtyy 10.6 alkaen maantielle kilometrien keräämiseen, mutta on niitä kilometrejä ennenkin ajettu omnium-lajien välissä jalkoihin.
Väsyneenä matkapäivään lienee hyvä pitää tämä posti lyhyenä, jotta kirjoitus- ja ajatusvirheiden lukumäärä pysyy pienenä. Huomenna ajetaan sinivalkoisissa paidoissa ja toivottavasti saamme nauttia joukkueen menestyksestä!
Ketju poikki,
-M
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti