Eilen aamulla kun heräilin olisin melko varmaan jatkanut nukkumista, jos olisin tiennyt millainen matkapäivä olisi edessä. Tätä kirjoitellessani olen onnellisesti hotellihuoneessa, jonka vieressä kaksi moottorietä risteää ja tarjoavat näin oivan työpaikan monien ammattien harjoittajille.
Turha se on menneistä liikaa valittaa, mutta oli kyllä raskas matkapäivä. Aikataulut hajosivat aavistuksen, autovuokraamolla ei ollut autoani, järjestäjä oli peruuttanut majoitukseni ja treenien alkaessa alkoi myös sade. Toisaalta sateen alkaessa olin jo huoneessa menossa nukkumaan, joten huonomminkin olisi voinut olla.
Viikonloppuna, perjantaista maanantaihin, on ohjelmassa neljä UCI GP-kilpailua. Koska en saanut mistään madison-paria ajan pelkästään pisteajoa ja linja-ajoa. Elämä helpottuisi kyllä, jos saisi jostain parin, joka satsaisi myös rataan, ja jonka kanssa voisi ajaa madisonit.
Kilpailut ajetaan Saksassa Stuttgartin ja Karlsruhen välisellä alueella. Rhein-joki menee lähellä ja Hockenheimin autoradan ohi olen ajanut kahdesti. Kertonee riittävästi? Kisapaikkoja en muista ulkoa paitsi Dudenhofenin, jossa treenasin tänään. Kerron jälkikäteen missä tuli ajeltua.
Sen verran kilpailuista on tietoa, että neljällä erilaisella radalla ajetaan jokaisena päivänä.
Ensimmäinen rata on 198,5m pitkä, kapeahko, betoninen ulkorata. Seuraavana päivänä on vuorossa 333m pitkä ulkorata, jota seuraa 200m puinen sisärata. Viimeisenä ajettava Dudenhofen on 250m betonirata, joka 43 asteisine kulmineen on todella miellyttävä ajaa. Radan profiili on kuin moderneilla sisäradoilla ja ainakin treeneissä pidin ajamisesta siellä. Vuonna 1921 valmistunut rata on viimeksi uusittu vuonna 1992, mutta pinta on todella hyvässä kunnossa ja tuulikaan ei kovin pahasti radalle osu.
Ohjelmassa on neljän päivän aikana kaksi pisteajoa ja kaksi linja-ajoa. Kovaa pitää ajaa, jotta voi tuloksia saada aikaiseksi, etenkin kun lähtölistoilla on kuuleman mukaan koviakin 6-päivän ajojen ammattilaisia. Toisaalta omankin kunnon pitäisi olla tällä hetkellä sellainen, että pystyn ajamaan kilpaa muita vastaan. No, tätähän voidaan sitten tiistaina arvioida, että oliko kunto riittävä vai ei.
Ratakauden avauskilpailujen jälkeen ohjelma radalla on suhteellisen tiivis. Lokakuun loppuun asti on kilpailuja 2-3 kertaa kuukaudessa, joten kaikki munat eivät ole yhdessä korissa, vaan mahdollisuuksia suorittaa hyvin on useita. Kirjailen tänne kilpailujen jälkeen aina muutaman sanan päivästä ja pidemmän (pitkästyttävän) kaavan mukaan ensi viikon tiistaina kun vietän seitsemää tuntia lentokentällä...
Come on!
-M
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti