(Muokataan tähän alkuun infoksi, että kolmannen kilpailupäivän kymmenes sija on muutettu UCI:lle toimitettuun tulosluetteloon 11. Varsinaista merkitystä tällä ei viikonlopun kannalta ole. Sijamuutos vähentää viikonlopun pistepottia neljällä pisteellä, joka ei kuitenkaan vaikuta karsintarajoihin.)
Kilpailut loppuivat tosiaan eiliseen täällä kivasti kumpuilevassa ja mäkisessä etelä-Saksassa. Rataa ajaessa mäkien ajamisesta ei tarvitse huolehtia, mutta treenimaastojen kannalta oikein mainion näköistä seutua. Kisapäivistä voi lukea 4-bahnen Tournee - kilpailut postista.
Nopealla laskennalla sain arvailtua, että neljään päivään olisi tullut ajettua 112 kilometriä kilpaa. Belgiassa tuon olisi hoitanut yhdellä Kermiksellä. Fiilikset ovat neljän päivän jälkeen hiukan kaksijakoiset. Tavallaan olen tyytyväinen sijoituksiini, mutta toisaalta pettynyt, koska parempaan olisi pitänyt pystyä. Momentum oli päällä tänä viikonloppuna, jonka huomaa myös näin kilpailun jälkeisenä päivänä, kun väsy alkaa oikeasti iskemään päälle.
Positiivista Saksan kilpailuissa oli se, että sain kasaan vinon pinon UCI Eligibility-rankingin pisteitä linja-ajoon, joka takaa samalla täyden osallistumisoikeuden ensi talven maailman cupiin. Kisakalenteria on myös päivitelty maailman cupin ja EM-kisojen osalta. Ensimmäiseen kierrokseen on aikaa viisi kuukautta, mutta vain 22 viikkoa. Maailman cupin kilpailupaikat selviävät tämän kuun aikana. Vahvoja vihjeitä on jo olemassa missä ajetaan, mutta varmaahan se on vasta kun varmistetaan.
Kilpailukalenteria tyhjenneltiin myös tämän viikonlopun jälkeen hiukan. Muutama GP-kilpailu jää pois ohjelmasta kesältä, koska pisteitä en tarvitse ja on helpompi vetää nyt hiukan happea ja kerätä voimia syksyn leireihin ja kilpailuihin. Lopullisen muotonsa seuraavan kolmen kuukauden kalenteri saanee tällä viikolla jahka selviää onko joukkueellani Belgiassa mitään kilpailuja minulle kesän loppupuolella. Myös muutamat kilpailukutsut Saksan kisojen perusteella muuttavat hiukan ohjelmaa.
Positiivista täytettä kalenteriin tuo UIV:lta saatu kutsu lähteä kuukaudeksi harjoittelemaan pariajon (madison) saloja. Treenien ja harjoituskilpailujen kautta on mahdollisuus päästä myös ajamaan 6-päivän ajoja tulevana talvena. Mahdollisuushan se on pienikin mahdollisuus...
Seuraavissa ratakilpailuissa ajan jo Felt Finland Bioracer -paidassa ja koitan saada mahdollisimman pian kuvaa myös tänne uusista ajovaatteista. Kiitos Felt/Huntteri ja Bioracer/Rush! Yhteistyörintamalla on kesän aikaan muutakin kiirettä. Positiivinen kiire on toki hyvästä ja odottelen innoissani, että saamme Bikeshop.fi kanssa hommat toimimaan oikein todenteolla.
Vain nelisen tuntia enää jäljellä odottelua, että pääsen ensimmäiselle lennolle. Onneksi SAS muisti aktiivista matkaajaa tällä matkalla luokkakorotuksella, joten päivä menee mukavammin nakkeja ja parsakeittoa syödessä Stuttgartin kentän loungessa. Toki luokkakorotus hiukan lievensi ärtymystä siitä, että sain jo ennakkoon tiedon, että ei kannata Turussa tänään odotella pyörää tulevaksi matkatavaroiden mukana.
Viikonloppuna olisi SM Omnium Helsingissä. Olen vahvasti kallistumassa siihen suuntaan, että en mene ajamaan kahdeksi päiväksi Helsinkiin. SM-kilpailu on tietysti SM-kilpailu ja on SM-arvoa kohtaan kunnioittavaa mennä paikalle, mutta viimeisen kolmen viikon aikana olen matkannut pitkiä päiviä, kisannut kevään pääkisat ja setvinyt vihoviimeisiä kouluasioitani, joten väsymys on melkoisen kova. Ennen pientä lepojaksoa pitäisi myös ajaa kunnolla määräharjoituksia huomisesta alkaen, joten SM Omnium on pahasti vaakalaudalla.
Ketju poikki,
-M
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti