Tästä tarvitsisi nostaa takamus lattialta ja laittaa ajokamat, punaiset ajokamat, niskaan ja lähteä poutaiseen säähän polkemaan 90 kilometria "perusajoa". Porukkalenkki olisi lähtenyt 9.30, mutta matkaa lähtöpaikalle on vajaa tunti, joka olisi tarkoittanut lenkille lähtöä 18 minuuttia sitten.
Iltapäivällä olisi tarkoitus pakata omaisuus autoon ja ottaa suunnaksi Tsekki. Loppuviikosta, mikäli sää sallii, ajetaan Brno:ssa 500+1 kierroksen (400m/krs) pisteajopäivät. Ohjelmassa on siis perjantaina ja lauantaina 40km pisteajot kello 15 ja 17. Sunnuntaina ajetaan "vain" yksi 40km pisteajo.
Olin viime vuonna ajamassa saman kilpailun ja täytyy sanoa, että ihan innolla odotan tämän vuotista versiota. Kilpailijoita saataneen viivalle taas 50-60kpl ja mukana on ammattilaiskuskeja niin Tsekeistä, Itävallasta kuin Puolastakin. Mikäli siis ennakkotietoja on uskominen.
Kisat ajetaan varsin hyvällä vauhdilla ja viime vuonna taisi keskinopeus olla hiukan yli 48kmh kun etapit olivat ajettu. Samoihin aikoihin Helsingin Olympiavelodromin kanssa rakennettu Brnon Velodromi on aavistuksen pidemmillä suorilla varustettu kuin Helsingin vastaava. Radan päällä on myös katto estämässä sateen osumista suoraan radan pinnalle. Keskikentän alue tosin on avonainen.
Katsotaan mitä viikonloppu tuo tullessaan. Ratapyörää ei ole ajettu sitten tammikuun lopun, mutta pyöritystä on koitettu pitää yllä rullatreeneillä ja kisatuntumaa haettu maantiellä. Brnon pisteajopäivät toimivat jalkojen ja kropan herättäjänä matkalla kohti syksyn ratakautta.
-M
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti