maanantai 18. toukokuuta 2015

GP Minsk ennakointia

Huomenna alkaisi kauden kolmas ratakisa. Ensimmäiset kaksi tuli ajettua sairaana maaliskuussa, joten nyt on tavoitteena tietysti ajaa kovempaa kuin maaliskuussa. Helpompi tietysti piirrellä paperille loppuaikoja kuin toteuttaa käytännössä.

Kaksipäiväisissä kilpailuissa on ohjelmassani omnium ja kilometrin aika-ajo.Omniumin taso tulee olemaan, tuttuun tapaan, kova. Tänä vuonna Euroopassa on vähemmän CL1-tason omniumeja kuin viime vuonna, joten vähemmissä kisoissa on enemmän taistelua pisteistä. Liettuan omniumista ei pahemmin ole muistikuvia. Ajelin osan lähdöistä vain läpi, pistarissa sain sykittyä hiukan, mutta sairastelun takia tuolta ei pahemmin pisteitä ollut tulijaisina. Täällä pitäisi pystyä tasapainoiseen ajoon, joka voi tuoda hyvät asemat ennen omniumin päätöslajia, pisteajoa.

Omniumin kellolla mitattavista lajeista on ensimmäisenä päivänä ohjelmassa 4km aika-ajo. Tänään ajelin treeneissä kaksi lentävää kahden kilometrin vetoa, joista ryhmälähtötangolla päädyin 2.20 loppuaikaan ja aika-ajotangolla 2.16-2.17 ajoille. Eli jaloissa on ihan hyvää vauhtia, mutta kokonaisuuden yhdistäminen ei ole koskaan helppoa. Tavoiteaika on huomiselle 4.40 tuntumaan. Naureskellaan sitten porukalla, jos epäonnistuu! Ja mitä enemmän sitä hauskempaa ;)

Kilometrin aika-ajo tulee vastaan kahdesti. Ensin omana lajinaan tiistaina ja keskiviikkona osana omniumia. Kilometri ei hioutunut ihan siihen kuosiin, johon sitä tavoiteltiin näihin kisoihin. Ajo on aavistuksen epätasapainoista, ja etenkin se, että ei ole päässyt ajamaan hetkeen 250m radalla, näkyy suorittamisessa ensimmäisellä kierroksella. Kilsat lienevät välillä 1.06.5-1.07.5.

Lentävän kierroksen ajoin viimeksi 14,0 ,joten tavoite on tietysti rikkoa tuo aika. Radan muoto on Minskissä sellainen, että alkuvauhti lentävälle kierrokselle ei ole yhtä kova kuin Pietarissa, joten aavistuksen enemmän joutuu tekemään alussa töitä. Jos ajo pysyy ehkänä loppuun asti pitäisi 14 sekunnin alitus olla kuitenkin mahdollinen. Ja tietysti hyvät omnium pisteet vaativat myös sitä, että kaikissa ajoissa pääsee vähintään yllä asetettuihin tavoitteisiin.

Hyvät pari päivää tulossa. Radalla ei ole langatonta verkkoa, joten twitter päivittyy hotellilta ja kisapäivien jälkeen blogikin lyhyesti.

Ketju poikki,
-M

Ei kommentteja: