Viimeinen treenipäivä on aluillaan tällä rataleirillä. Hyvä näin sillä väsymys alkaa painamaan jo kovasti. Maanantaista keskiviikkoon sain kasaan neljä hyvää rataharjoitusta, joihin kertyi yhteensä 28 suoritetta radalla. Aavistuksen irrallisia palasia ajamisessa edelleen, mutta ehkä se tästä kääntyy vielä hyvään suuntaan.
Ruotsin rata on aavistuksen, tai oikeastaan ison aavistuksen, verran huono. Radan pituus on 190 metriä mikä tarkoittaa, että kurvit ovat todella jyrkät. Kaarteiden jyrkkyys ei sinällään ole ajaessa ongelma paitsi, kun pitäisi ajaa takaa-ajoharjoituksia. Vauhtien noustessa viidenkympin hujakoille alkaa ajaminen olemaan todella epätasaista johtuen siitä, että kurvista poistuttaessa vauhti tuppaa nousemaan joka kerta aavistuksen. Tämän lisäksi radan epätasainen pinta, jyrkässä kurvissa, altistaa aavistuksen enemmän paineen tunteelle lantion alueella, joka tarkoittaa sitä, että takaa-ajovedot ovat väärällä tavalla kivuliaita.
Takaa-ajon kanssa tullaan tekemään vielä ensi viikolla töitä, joten sinänsä suurta huolta ei ole havaittavissa. Tuskin Minskissa tulee, vajaan parin viikon kuluttua, mitään kovinkaan räjäyttävää takaa-ajoaikaa, mutta sanotaan, että melko hyvällä tasolla ollaan. Kilometrin aika-ajossa on jo olemassa hyviä palasia, jotka myös lupailevat kilsalle ihan hyvää. Kilometriä on harjoiteltu viimeisen kuukauden aikana suhteellisen suurella välityksellä, joten kilpailuissa toivottavasti pienempi välitys liikkuu mukavasti harjoittelun ansiosta.
Minsk on sinänsä mukava paikka mennä ajamaan, että rata on hyvässä kunnossa ja muodoltaan helppo. Kisoihin on myös tulossa erittäin hyvä tasoinen kattaus kuskeja kaikista Itä-Euroopan ratamaista, joten mukava mennä kisaamaan. Vielä on onneksi kymmenkunta päivää aikaa treenata ja hioa yksityiskohtia kuntoon.
Nyt olisi aika kasata kamat ja lähteä kohti veloa. Isoja välityksiä sisään ja aika-ajotangot paikallensa!
Ketju poikki,
-M
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti